Laura Mercier Loose Setting Powder -irtopuuteri - onko hypetyksen arvoinen?

*Sisältää mainoslinkkejä

Irtopuuterista on tullut tärkeä osa omaa meikkirutiiniani, sillä olen huomannut sen vaikutuksen meikin pysyvyydessä ja huomannut sen roolin rasvoittuvan ihoni ulkonäössä käyttäessäni meikkiä. Olin pitkään käyttänyt RCMA:n irtopuuteria, joka on hinta-laatusuhteeltaan mielestäni hyvä irtopuuteri, ja ennen RCMA:n puuteria käytössäni oli NYX:in HD Studio Finishing Powder -irtopuuteri. NYX Professional Makeupin irtopuuteri ei sopinut minulle kyllä juuri ollenkaan, sillä se pakkautui juonteisiini mielestäni liian näkyvästi ja teki ihostani kuivan näköisen. RCMA:n puuteriin olen ollut aivan tyytyväinen, mutta keväällä en voinut vastustaa tarjousta hypetetystä *Laura Mercierin Translucent Loose Setting Powder -irtopuuterista. Mistään puuterista ei varmaan ole puhuttu näin paljon kuin tästä ja totta kai halusin itsekin kokea, että mistä on kyse ja onko tämä oikeasti niin huikea kuin on kerrottu!

Laura Mercier Loose Setting Powder -irtopuuteri

Laura Mercierin irtopuuteri on valmistettu ranskalaisesta kashmirpuuterista, ja siinä on kevyt ja silkkimäinen koostumus. Irtopuuterissa on todella miellyttävä, mieto ja puuterinen tuoksu, joka ei itselläni häiritse ollenkaan - olen enemmänkin kiintynyt tuohon tuoksuun! Puuterilla sanotaan olevan valoa heijastaa ainesosa ja sen silkkimäinen koostumus vähentää juonteiden ja epätasaisuuksien näkymistä iholla. Laura Mercierin irtopuuterin kerrotaan myös kiinnittävän meikin paikalleen tasaisesti ja ohuelti tukkimatta ihoa. 

Laura Mercierin irtopuuteri sävyssä Translucent

Laura Mercier Translucent Powder

Translucent Loose Setting Powder asettuu iholle todella kauniisti. Silmien alla olevat juonteet eivät katoa tämän tuotteen avulla, mutta mielestäni Laura Mercierin puuteri ei myöskään korosta niitä, kuten joidenkin irtopuuterien kanssa on minulle valitettavasti käynyt. Olen kokeillut lisätä puuteria useita kerroksia iholleni, mutta en ole onnistunut vielä saamaan meikkipohjaani kakkuisen näköiseksi tai muutenkaan näyttämään siltä, että siinä olisi aivan liikaa puuteria. Ja olen kokeillut tätä melko reippaalla kädellä! En yleensä laita tätäkään kuitenkaan paksua kerrosta, vaan käyn läpi kohdat, joihin meikki erityisesti tarvii kiinnittää eli lähinnä minulla rasvoittuvat kohdat. Olen käyttänyt puuteria myös meikin "beikkaamiseen" ja se sopii siihen superhyvin. Juuri ehkä sen vuoksi, että tuotetta voi laittaa iholle suuremman määrän ja kun ylimääräiset vaikuttamisen jälkeen pyyhkäisee puuterisiveltimellä pois, ei tuote ole pakkaantunut iholle rumasti tai tehnyt ihosta kuivan näköistä. Ihosta tulee satiinisen ja silkkimäisen tuntoinen, ja minkä olen kokenut tässä Mercierin irtopuuterissa erityisen hyväksi on sen vaikutus ihohuokosiini. Kiinnittäessä meikkipohjaa tämä irtopuuteri tuo iholle sen viimeisen silauksen ja selvästi häivyttää ihohuokosia. En etsi sellaista meikkipohjaa, jossa iho ei näytä iholta enää, mutta tykkään kuitenkin käyttää meikkituotteita, joilla on pienentävä vaikutus ihohuokosiin. Tämäkään tuote ei kuitenkaan estä ihoni rasvoittumista päivän mittaan (se kyllä hidastaa sitä), vaan jos on tarve poistaa ihon kiiltoa päivän mittaan, niin käytän siihen *Beautyblenderin Blotterazzi -sientä ja lisään puuteria. Tuo Blotterazzi on ihan huipputuote, sillä se tulee rasiassa, jota voi kuljettaa esimerkiksi laukussa mukana, rasiassa on peili ja lisäksi sienen voi pestä! 

Laura Mercier -irtopuuteri

Minulla Laura Mercierin irtopuuteri on sävyssä *Translucent (läpikuultava) ja olen ollut sävyvalintaan enemmän kuin tyytyväinen. Mielestäni se korostaa meikkipohjani sävyä, eikä ihoon tule yhtään puuteroidun/liian vaalean näköistä vaikutelmaa. Vaikka tiettyjä kohtia ihossa haluaakin korostaa vaaleammaksi ja valoa heijastavammaksi, niin silti olen kokenut tuollaisen kellertävän irtopuuterin olevan minulle mieleisempi vaihtoehto. 

Laura Mercier - Translucent Loose Setting Powder

Laura Mercierin irtopuuteri osoittautui minun kohdallani täysin hypetyksen arvoiseksi ja melkeinpä voisin sanoa täydelliseksi rasvoittuvalle sekaiholleni. Olen käyttänyt tätä noin 1,5 kuukauden ajan, jolloin ihoni on tosiaan ollut enemmän rasvoittuva kuin kuiva. Talven tullen tiedän paremmin, miten irtopuuteri toimii iholleni sen ollessa kuivempi. Hintaluokaltaan tämä on arvokas, mutta itse koen saavani rahoilleni vastinetta!

Onko sinulla tehnyt mieli kokeilla tätä paljon kehuttua irtopuuteria? 

1 kommentti

  1. Itsekin huomasin tän puuterin hienouden nimenomaan ihohuokosissa! Tykkäsin myös siitä ettei ihosta tullut jauhoisen näköistä :)

    VastaaPoista